اداره مالی و حسابداری

تعداد بازدید:۴۵۷۹

 

نرگس محمودی

رئیس حسابداری پردیس البرز

تحصیلات: کارشناسی‌ارشد

شماره تماس: ۸۸۳۹۰۸۸۷

پست الکترونیک : narges_mahmodi@ut.ac.ir

گذاشتن پیغام

راهنماهای سامانه جامع آموزش برای دانشجویان

 

راهنمای امور مالی

کلیه امور مالی دانشکده از جمله خدمات حسابداری، امور دریافت‌ها، پرداخت‌های مربوط به حقوق کارکنان و اساتید، حق‌التدریس و حق‌التحقیق، انجام خریدهای تنخواهی و متمرکز در واحد مالی انجام می‌شود.

 

کارشناسان امور مالی پردیس

 

اهم فعالیت‌های امور مالی عبارت است از:

واحد حسابداری:

  • حساب اختصاصی
  • بررسی فاکتورهای ارائه شده از نظر قانونی و آئین‌نامه‌های مالی معاملاتی دانشگاه
  • صدور اسناد مالی شامل اسناد پیش پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی
  • صدور اسناد هزینه و صدور چک‌های مربوط به اسناد و یا واریز از بدهی اشخاص یا شرکت‌ها
  • صدور اسناد حق التدریس و حق التحقیق و داوری پایان‌نامه‌های اساتید هیأت علمی و اساتید مدعو
  • تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به درآمدها و مکاتبه با اداره کل امور مالی دانشگاه
  • صدور اسناد درآمد
  • تهیه و تنظیم گزارش پیشرفت پروژه و صورتجلسه طرح‌های کاربردی اساتید
  • صدور اسناد طرح‌های کاربردی اساتید
  • تهیه و تنظیم گزارشات کسورات قانونی دارایی، سپرده در هر ماه برای بستن حساب و ارائه گزارش به اداره کل امور مالی دانشگاه
  • صدور اسناد اضافه واریزی شهریه دانشجویان شهریه پرداز اعم از دانشجویان مجازی و نوبا دوم (شبانه)
  • ارسال اسناد و واریز از بدهی دانشکده با اداره کل امور مالی دانشگاه
  • ثبت صورتحساب بانکی (غیرقابل برداشت و اختصاصی)
  • شناسایی مبالغ واریز شده به حساب غیرقابل برداشت و مکاتبه با داره کل امور مالی برای اخذ وجوه
  • تسویه حساب دانشجویی (مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری)
  • بررسی و کنترل شهریه دانش پذیران دوره‌های MBA و دبی مرکز آموزش‌های آزاد و مؤسسات مرتبط و مشخص کردن قدرالسهم هر مؤسسه بر اساس شهریه پرداختی دانش پذیران هر یک از مؤسسات
  • صدور اسناد مربوط به قدرالسهم هر مؤسسه
  • تهیه و تنظیم اسناد و صدور چک‌های حق التدریس دوره‌های آموزش‌های آزاد و مؤسسه‌های مرتبط
  • تأیید مالی پرداخت شهریه دانش پذیران دوره‌های MBA و دبی برای صدور گواهی اتمام دوره

 

کارپردازی:

  • انجام خرید کالاهای اموالی و مصرفی و هماهنگی برای تعمیرات کالاها
  • حضور در جلسات کمیته خرید به عنوان دبیر جلسه برای بررسی درخواستهای واحدها اعم از خرید کالاهای اموالی و مصرفی
  • پس از بررسی و تصمم گیری درخواستهای واحدها بنا به صرفه و صلاح دانشکده برای هزینه کمتر برای استفاده بهینه‌تر
  • مراجعه به مراکز فروش و شرکتهای مربوطه کالاها برای اخذ استعلام قیمت
  • پس از اخذ استعلام قیمتها ارسال به کمیته خرید برای بررسی کمترین قیمت با بهترین کیفیت
  • پس از تأیید کمیته خرید و تأمین اعتبار توسط امور مالی دانشکده هماهنگی برای ارسال کالاها و یا ارائه خدمات به دانشکده و ارسال مدارک هرینه برای صدور چک
  • پس از هماهنگی تحویل کالاها و یا ارئه خدمات به دانشکده تأیید مسئولین واحدها و یا درخواست کننده برای صحت و سلامت کالاهای تحویل شده به دانشکده و یا حسن انجام کار
  • بررسی و تنظیم مداکر هزینه برای ارسال به انبار مصرفی یا اموالی برای صدور رسید کالا یا قبض انبار
  • پس از صدور قبض انبار، کنترل مدارک اعم از درخواست، پیش فاکتور، تأیید پیش فاکتور، اصل فاکتور، برگه ارزش افزوده مالیات، برگه مالیات حقیقی با کد ملی، مجوز فعالیت تجاری اصناف و غیره برای تأیید کارپرداز با مهر کمترین بها به صرفه و صلاح دانشگاه مورد تأیید است طبق بخشنامه امور مالی دانشگاه.

 

امین اموال:

  • رؤیت کالاهای خریداری شده و تحویل کالا با حضور کارپرداز و انباردار
  • تطابق کالا با برگه درخواست، بررسی کالا از نظر صحت، سلامت، صدمه دیدگی و مرغوبیت با حضور کارشناس فنی و درخواست کننده کالا
  • کنترل تعداد قطعات جانبی کالا از نظر کیفی و کمی
  • صدور قبض انبار و الصاق برچسب اموال، الصاق شماره به اموال خریداری شده و اخذ امضا از تحویل گیرندگان اموال
  • کسب اطلاع از جابه جایی کالاها و کنترل اموال تأمین شده قبلی از نظر صحت و سلامت و تکمیل فرمهای موجودی کالای هر قسمت یا فرمهای جابه جایی کالا
  • تحویل اموال مورد جابه جایی به تحجویل گیرنده جدید یا انبار و اخذ امضاهای لازم
  • به روزآوری فرمهای صورت برداری اموال هر شش ماه یکبار
  • پی گیری مغایرت‌های احتمالی در اموال تا حصول نتیجه
  • ثبت دفتر اموال پس از اعلام وصول مبنی بر صحت صورت حساب‌های رسیده
  • تهیه صورتحساب‌های فرستاده برای اداره اموال دانشگاه
  • گزارش به مدیر واحد در صورت سرقت اموال و در صورت کشف آن با کنترل نمودن آن از نظر سالم بودن و تحویل
  • صدور مجوز خروج برای اموال تعمیری از سوی مدیر مربوطه و کنترل ان پس از برگشت
  • اجرای نظام نوین مالی، صورت برداری از کلیه اموال و ثبت در نرم افزارها