اداره مالی و حسابداری
آزاده چشم خاوری رئیس حسابداری پردیس البرز تحصیلات: کارشناسی ارشد شماره تماس: ۸۸۳۹۰۸۸۷ پست الکترونیک : a.khavari@ut.ac.ir
|
|
کلیه امور مالی پردیس از جمله خدمات حسابداری، امور دریافتها، پرداختهای مربوط به حقوق کارکنان و اساتید، حقالتدریس و حقالتحقیق، انجام خریدهای تنخواهی و متمرکز در واحد مالی انجام میشود.
راهنماهای سامانه جامع آموزش برای دانشجویان
اهم فعالیتهای امور مالی عبارت است از:
واحد حسابداری:
- حساب اختصاصی
- بررسی فاکتورهای ارائه شده از نظر قانونی و آئیننامههای مالی معاملاتی دانشگاه
- صدور اسناد مالی شامل اسناد پیش پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی
- صدور اسناد هزینه و صدور چکهای مربوط به اسناد و یا واریز از بدهی اشخاص یا شرکتها
- صدور اسناد حق التدریس و حق التحقیق و داوری پایاننامههای اساتید هیأت علمی و اساتید مدعو
- تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به درآمدها و مکاتبه با اداره کل امور مالی دانشگاه
- صدور اسناد درآمد
- تهیه و تنظیم گزارش پیشرفت پروژه و صورتجلسه طرحهای کاربردی اساتید
- صدور اسناد طرحهای کاربردی اساتید
- تهیه و تنظیم گزارشات کسورات قانونی دارایی، سپرده در هر ماه برای بستن حساب و ارائه گزارش به اداره کل امور مالی دانشگاه
- صدور اسناد اضافه واریزی شهریه دانشجویان شهریه پرداز اعم از دانشجویان مجازی و نوبا دوم (شبانه)
- ارسال اسناد و واریز از بدهی دانشکده با اداره کل امور مالی دانشگاه
- ثبت صورتحساب بانکی (غیرقابل برداشت و اختصاصی)
- شناسایی مبالغ واریز شده به حساب غیرقابل برداشت و مکاتبه با داره کل امور مالی برای اخذ وجوه
- تسویه حساب دانشجویی (مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری)
- بررسی و کنترل شهریه دانش پذیران دورههای MBA و دبی مرکز آموزشهای آزاد و مؤسسات مرتبط و مشخص کردن قدرالسهم هر مؤسسه بر اساس شهریه پرداختی دانش پذیران هر یک از مؤسسات
- صدور اسناد مربوط به قدرالسهم هر مؤسسه
- تهیه و تنظیم اسناد و صدور چکهای حق التدریس دورههای آموزشهای آزاد و مؤسسههای مرتبط
- تأیید مالی پرداخت شهریه دانش پذیران دورههای MBA و دبی برای صدور گواهی اتمام دوره
کارپردازی:
- انجام خرید کالاهای اموالی و مصرفی و هماهنگی برای تعمیرات کالاها
- حضور در جلسات کمیته خرید به عنوان دبیر جلسه برای بررسی درخواستهای واحدها اعم از خرید کالاهای اموالی و مصرفی
- پس از بررسی و تصمم گیری درخواستهای واحدها بنا به صرفه و صلاح دانشکده برای هزینه کمتر برای استفاده بهینهتر
- مراجعه به مراکز فروش و شرکتهای مربوطه کالاها برای اخذ استعلام قیمت
- پس از اخذ استعلام قیمتها ارسال به کمیته خرید برای بررسی کمترین قیمت با بهترین کیفیت
- پس از تأیید کمیته خرید و تأمین اعتبار توسط امور مالی دانشکده هماهنگی برای ارسال کالاها و یا ارائه خدمات به دانشکده و ارسال مدارک هرینه برای صدور چک
- پس از هماهنگی تحویل کالاها و یا ارئه خدمات به دانشکده تأیید مسئولین واحدها و یا درخواست کننده برای صحت و سلامت کالاهای تحویل شده به دانشکده و یا حسن انجام کار
- بررسی و تنظیم مداکر هزینه برای ارسال به انبار مصرفی یا اموالی برای صدور رسید کالا یا قبض انبار
- پس از صدور قبض انبار، کنترل مدارک اعم از درخواست، پیش فاکتور، تأیید پیش فاکتور، اصل فاکتور، برگه ارزش افزوده مالیات، برگه مالیات حقیقی با کد ملی، مجوز فعالیت تجاری اصناف و غیره برای تأیید کارپرداز با مهر کمترین بها به صرفه و صلاح دانشگاه مورد تأیید است طبق بخشنامه امور مالی دانشگاه.
امین اموال:
- رؤیت کالاهای خریداری شده و تحویل کالا با حضور کارپرداز و انباردار
- تطابق کالا با برگه درخواست، بررسی کالا از نظر صحت، سلامت، صدمه دیدگی و مرغوبیت با حضور کارشناس فنی و درخواست کننده کالا
- کنترل تعداد قطعات جانبی کالا از نظر کیفی و کمی
- صدور قبض انبار و الصاق برچسب اموال، الصاق شماره به اموال خریداری شده و اخذ امضا از تحویل گیرندگان اموال
- کسب اطلاع از جابه جایی کالاها و کنترل اموال تأمین شده قبلی از نظر صحت و سلامت و تکمیل فرمهای موجودی کالای هر قسمت یا فرمهای جابه جایی کالا
- تحویل اموال مورد جابه جایی به تحجویل گیرنده جدید یا انبار و اخذ امضاهای لازم
- به روزآوری فرمهای صورت برداری اموال هر شش ماه یکبار
- پی گیری مغایرتهای احتمالی در اموال تا حصول نتیجه
- ثبت دفتر اموال پس از اعلام وصول مبنی بر صحت صورت حسابهای رسیده
- تهیه صورتحسابهای فرستاده برای اداره اموال دانشگاه
- گزارش به مدیر واحد در صورت سرقت اموال و در صورت کشف آن با کنترل نمودن آن از نظر سالم بودن و تحویل
- صدور مجوز خروج برای اموال تعمیری از سوی مدیر مربوطه و کنترل ان پس از برگشت
- اجرای نظام نوین مالی، صورت برداری از کلیه اموال و ثبت در نرم افزارها