نشست هماندیشی مسئولان پردیس البرز با رابطین آموزشی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی پردیس البرز، در ابتدای این نشست که ظهر روز چهارشنبه در سالن جلسات پردیس برگزار شد، دکتر سیدسعید محتسبی، رییس پردیس البرز، با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیتهای آموزشی آن گفت: «پردیس البرز شهریور ماه سال ۱۳۹۰ تاسیس و از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در شهر کرج آغاز کرد و از آن سال تاکنون، با بهرهبرداری از ظرفیتهای دانشگاه تهران توانسته است هزاران دانشجوی علاقهمند به تحصیل را بدون استفاده از بودجه عمومی دولت و با بهترین کیفیت تربیت کند».
رییس پردیس البرز با بیان اینکه استقرار پردیس در کرج به دلیل تجمیع امور مختلف، مدیریت آسانتری به همراه داشت، گفت: «در کنارهم قرار گرفتن ارکان مختلف پردیس منجر شده بود تا در آن دوره نظارتهایی همچون امور آموزشی و مالی بیشتر و بهتر صورت گیرد. از طرف دیگر اساتید نیز ملزم بودند برای تدریس حضوری در تمامی جلسات کلاسهای آموزشی پردیس حضور یابند و به همین دلیل دسترسی دانشجویان به اساتید راحتتر بود. همچنین تمامی کلاسها در خود پردیس برگزار میشد و برخی اوقات تعداد این کلاسها به حدود شصت کلاس میرسید».
استاد دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه در آن دوره بحث رابطین آموزشی و ارتباط با دانشکدههای دیگر دانشگاه چندان مطرح نبود، افزود: «به دلایل مدیریتی پردیس البرز به تهران انتقال یافت و تصمیم بر آن شد تا کلاسها در دانشکدههای مختلف دانشگاه، تشکیل شود. البته این تغییر، که در سال ۱۳۹۶ رخ داد، به لحاظ بحثهای نظارتی چالشهایی را ایجاد کرد که دسترسی سخت به اساتید و حتی دانشجویان از جمله این چالشها است».
وی در ادامه تصریح کرد: «برای هماهنگی جهت حل این مشکلات، نقش مدیران گروه از قبل بیشتر و پررنگتر شد و از طرف دیگر، جهت برقراری ارتباط بین پردیس و دانشکدهها عنوان «رابطین آموزشی» تعریف شد که باید گفت همواره تاثیر بسزایی در سهولت و کیفیت روند آموزشی داشتهاند و من از همه این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم. البته با توجه به تعداد دانشجویان و بعد مسافتی دانشکدههای مختلف با پردیس مشکلاتی ایجاد شده که سعی داریم با تعامل و استفاده از نقطهنظرات مدیران گروهها، رابطین آموزشی در دانشکدهها و همکاران پردیس این مسایل را در چهارچوب قوانین و مقررات و اختیاراتی که داریم حل کنیم».
در بخش دیگری از این نشست، مهدی فرخی، رییس اداره خدمات آموزشی پردیس، گزارشی درباره فعالیتها و شرح وظایف رابطین دانشکدهها ارایه داد و تماس با مدیران رشته جهت تنظیم و برنامهریزی آموزشی، تخصیص کلاس طبق برنامه تنظیم شده در هر نیمسال جهت برگزاری کلاسهای درس و امتحان، ارایه گزارش برگزاری کلاسها، پیگیری رفع مشکلات مرتبط با آنها و تشکیل کلاسهای جبرانی، برگزاری جلسات اضافی پایان ترم و جمعآوری نمرات در موعد مقرر، هماهنگی و تسهیل در برگزاری جلسات دفاع از پایاننامهها و رسالهها، پیگیری درخواستهای آموزشی و دانشجویی و در صورت لزوم ارجاع به پردیس، پیگیری قراردادهای حقالتدریس و حقالتحقیق و ارسال آن به پردیس و همکاری جهت برگزاری آزمون جامع و ارسال به موقع نمرات را برخی از این وظایف برشمرد.
همچنین در این نشست، رابطین آموزشی واحدهای مختلف دانشگاه، به بیان نقطهنظرات و دیدگاههای خود پرداختند و پیشنهادهایی جهت تقویت ارتباط بیشتر و سازندهتر بین پردیس و دانشکدهها برای رفع موانع ارایه نمودند که از جمله میتوان به مسائلی در زمینه واردکردن نمرات، مشکلات جابجایی کارشناسان پردیس البرز، عدم پرداخت بهموقع حقالتدریس و حقالتحقیق اساتید، عدم ارایه توضیحات لازم به دانشجویان در ابتدای پذیرش، مشکلات مربوط به دانشجویان بینالملل، عدم دسترسی بهینه به سیستم اطلاعات آموزشی پردیس، تداخل کارهای رابطین آموزشی با توجه به تعدد مسئولیت برخی از آنها، اعلام نشدن به موقع نمرات و پایین بودن حقالزحمه دریافتی اشاره کرد.