اطلاعیه ثبت درخواست وام دانشجویی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۹ کد : ۲۵۶۷۱ اطلاعیه ها اطلاعیه‌های امور دانشجویی
تعداد بازدید:۱۵۰۰

 

دانشجویان عزیز متقاضی وام شهریه دانشجویی نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، با عنایت به الزام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبنی بر ثبت درخواست وام در سامانه پورتال دانشجویی صندوق https://bp.swf.ir ، لازم است متقاضیان علاوه بر ثبت درخواست در سامانه گلستان دانشگاه تهران ems.ut.ac.ir در سامانه پورتال نیز درخواست‌های خود را ثبت نمایند.

‌۱- سامانه دانشجویی (پورتال دانشجویی صندوق) و سامانه گلستان دانشگاه تهران برای ثبت تقاضای دانشجویان به منظور دریافت وام شهریه از امروز تاریخ ۱۲ / ‏۱۱/‏۱۴۰۰ تا ۰۱/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ فعال خواهد بود و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

۳- دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۹ و ماقبل در تمامی مقاطع تحصیلی که از وام‌های دانشجویی صندوق بهره مند شده و سند تعهد محضری ارائه نموده‌اند، در صورت پر نبودن سقف ضمانت وام‌های دریافتی تاکنون، نیازی به ارائه سند تعهد نامه دانشجویی جدید در این نیم سال ندارند.

۴- دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و دانشجویان ورودی سال‌های قبل که برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق رفاه را دارند، صرفاً با ارائه سند تعهد محضری جدید امکان ثبت نام خواهند داشت.

۵- در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد محضری در پرونده دانشجویان ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال (توسط کاربران محترم دانشگاه‌ها) استعلام و پس از تأیید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا بارگذاری شود.

۷- پرداخت وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مطابق با شیوه نامه‌های مندرج در صفحه اصلی سایت صندوق، گزینه بخشنامه‌ها) صرفاٌ از طریق پورتال دانشجویی پس از ثبت تقاضا توسط دانشجویان (که اسامی آنان از سوی آن دو نهاد معرفی شده و قبلاٌ در سامانه بارگذاری شده است) در گزینه"شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی"، انجام می‌شود. ضمناٌ ضرورت دارد کارشناس محترم هنگام تأیید وام مبلغ کل شهریه مصوب دانشجو در نیم‌سال جاری را درج و سپس تصویر صورتحساب مالی دانشجو را در بخش الصاق سند تحصیلات در پرونده دانشجو پیوست نماید؛ تا سامانه پس از کسر سهم پرداختی نهادهای حمایتی از کل شهریه مصوب دانشجو مبلغ پرداخت وام مازاد شهریه را محاسبه و اعمال نماید. به دلیل پرداخت کل مازاد شهریه دانشجو از طرف صندوق، پس از ثبت درخواست این وام توسط دانشجوی تحت پوشش امکان استفاده از وام شهریه صندوق در این نیم‌سال وجود نخواهد داشت. بدیهی است عدم ثبت تقاضای این وام در پورتال صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش معرفی شده به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه می‌باشد.

*جهت یادآوری: بازه زمانی ثبت درخواست وام نیم‌سال دوم تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ می‌باشد.

ثبت درخواست وام در هر دو سامانه الزامی است در غیر این صورت وام تعلق نمی‌گیرد.

با عنایت به محدود بودن اعتبارات، تاریخ تکمیل تقاضا ملاک اولویت بوده و در صورت اتمام اعتبار وام‌، پیش از تاریخ اعلام شده، هیچ گونه مسئولیتی متوجه پردیس نمی‌باشد. ضمناً جهت اطلاع از شرایط و قوانین وام‌ها می‌توانید به سایت پردیس البرز معاونت اجرایی - امور دانشجویی - وام و تقسیط و یا به سایت معاونت دانشجویی دانشگاه student.ut.ac.ir --بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها----وام‌های دانشجویی مراجعه نمائید.