پايان نامه

مشخصات پايان نامه:

۹۸/۷/۳۰ دفاع:
۲۸۱۵ شناسه:
جعفر دري كفراني دانشجو:
ديدگاه دبيران و دانشجويان زبان انگليسي در مورده دريافت بازخورهاي اصلاحي نوشتاري عنوان فارسي:
Language Teachers and Students’ Perceptions on Provision of Written Corrective Feedback عنوان انگليسي:

Error correction in general education and in language education in particular has always been a serious concern for applied linguists, researchers, language teachers, and learners. Literature is replete with studies dealing with feedback and its different forms (recast, metalinguistics, explicit, implicit, provision of hints and codes, selective correction of errors). Some studies support the provision of corrective feedback (Lalande, 1982; Ferris, 1999, 2003; Bitchener and Knoch, 2008), while some others reject the efficacy of it (Truscott, 1996, 1999).

In this study 200 male and female students studying at Amir Kabir University majoring diverse engineering courses will be investigated to find out their perceptions on diverse error correction techniques. In addition, 30 teachers teaching IELTS in this international centre will take part in this study to share their opinions on the importance of the provision of certain correction techniques. The upshot of the study will shed light on the equality and unity of ideas between teachers and students on the error correction techniques and the frequency of their use.

چکيده:

Direct or Explicit Feedbackو Error Gravityو Electronic feedback و Feedbackو Feedback Typeو Handwritten feedbackو Indirect or Implicit Feedbackو

کلمات کليدي

اساتيد:

دکتر سيدمحمد علوي استاد راهنما:
استاد راهنماي دوم:
دکتر مجيد نعمتي استاد مشاور:
استاد مشاور دوم:

مقالات مستخرج از پايان نامه:

چکيده سال انتشار Pages Vol/Issue نام مجله/همايش/انتشارات نويسندگان عنوان داخلي/بين المللي وضعيت نوع رديف
۲۰۲۰ ۱/۴ International Journal of Language Studies Dr. Sayed Muhammad Alavi, Dr. Majid Nemati, Jafar Dorri Error Gravity analysis of IELTS Students' Academic Writing Task 2 بين المللي پذيرش شده مقاله در مجله علمي/پژوهشي ۱

تماس با ما

اداره رياست: ۸۸۳۹۱۴۰۰-۰۲۱
امور مالي: ۸۸۳۹۰۸۸۷-۰۲۱
امور اداري: ۸۸۳۹۸۸۶-۰۲۱
آموزش: تماس با کارشناسان آموزش
دورنگار: ۸۸۳۹۰۸۸۹-۰۲۱
دورنگار دبيرخانه: ۸۸۳۹۰۸۸۶-۰۲۱ داخلي ۲۶۰

تهران، بلوار کشاورز، خيابان وصال شيرازي، كوچه فردانش پلاك ۲

آمار وب سايت

توجه

تمامي حقوق براي پرديس البرز دانشگاه تهران محفوظ است. بازنشر اطلاعات اعم از اخبار صفحات وب سايت با ذکر منبع بدون اشکال است. ارجاع به پايان نامه‌هاي دانشجويي بايد قالب استاندارد علمي انجام شود.