پايان نامه

مشخصات پايان نامه:

۹۸/۶/۳۱ دفاع:
۲۶۶۰ شناسه:
رامين هجري دانشجو:
تاثير طراحي آيكون اپليكيشن موبايل بر روي تمايل به دانلود آن عنوان فارسي:
the influence of app icon design on intention to download عنوان انگليسي:

امروزه اكثر مردم با تلفن همراه ارتباط برقرار مي‌كنند و اكثر مردم تلفن همراه خودشان را دارند كه مي‌تواند به عنوان تلفن همراه چند منظوره تعريف شود، كه عملكرد آن فراتر از قابليت‌هاي صوتي، ارسال پيامك، قابليت اتصال بي‌سيم، نمايش چند رسانه‌اي و استفاده از يك مرورگر داخلي مي‌باشد.

استفاده بسيار زياد از تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها باعث رشد شديد زمينه‌هاي پژوهشي در مطالعات رسانه‌ها و ارتباطات شده است. با اين حال تا به امروز پژوهش‌هاي كمي در مورد تأثير نام تجاري در آيكون‌هاي اپليكيشن‌هاي موبايل انجام شده است. هنگامي كه به فروشگاه‌هاي اپليكيشن نگاه مي‌كنيد عناصر بصري مختلف مانند: آيكون برنامه و تصاوير براي متقاعد كردن مصرف‌كنندگان براي دانلود اپليكيشن قابل مشاهده است. آيكون اپليكيشن اولين عنصر بصري است كه كاربران در هنگام ارزيابي اپليكيشن در فروشگاه اپليكيشن مشاهده مي‌كنند.

اين موضوع بسيار جالب است كه مصرف‌كنندگان چگونه از ميان ميليون‌ها اپليكيشن در فروشگاه‌هاي اپليكيشن تصميم‌گيري كرده و اقدام به دانلود اپليكيشن مي‌كنند.

با توجه به اين موضوع هدف اصلي پژوهش ما: بررسي تأثير حضور نام تجاري (برند)، طراحي آيكون اپليكيشن، درگيري با طبقه‌ي خاصي از اپليكيشن‌ها، بر روي تمايل به دانلود است.

بدين منظور 363 پرسشنامه از دانشجويان دانشگاه تهران و شبكه هاي اجتماعي اخذ گرديد. كه از اين افراد خواسته شده بود كه در طبقه‌‌هاي اپليكيشن شبكه اجتماعي ، سفر محلي و مسير يابي به سوالات پاسخ داده و شكل آيكون اپليكيشني كه احتمالا دانلود خواهند كرد را انتخاب كنند.

نتايج نشان داد كه اپليكيشن‌ها بهتر است از رنگ‌هاي شاخص و جذاب استفاده كنند و شكلي متقارن داشته باشند وكار كردن بر روي نام تجاري بسيار مهم مي‌باشد، اين جمله بدين معني نيست كه نياز داشته باشيم نام تجاري را لزوما در لوگوي خود درج كنيم، اما لازم است كه اسم برند و شكل لوگوي ما ،در ذهن مخاطبين نقش بسته باشد و خيلي سريع بتوانند ما را در بازار تشخيص دهند.

چکيده:

اپليكشين، موبايل، تبلت، آيكون اپليكيشن، طراحي آيكون، طراحي skeuomorphich ، طراحي flat ، طبقه ي اپليكيشن ، تمايل به دانلود

کلمات کليدي

اساتيد:

دکتر محمد حقيقي استاد راهنما:
استاد راهنماي دوم:
دکتر صادق سپندارند استاد مشاور:
استاد مشاور دوم:

مقالات مستخرج از پايان نامه:

چکيده سال انتشار Pages Vol/Issue نام مجله/همايش/انتشارات نويسندگان عنوان داخلي/بين المللي وضعيت نوع رديف

تماس با ما

اداره رياست: ۸۸۳۹۱۴۰۰-۰۲۱
امور مالي: ۸۸۳۹۰۸۸۷-۰۲۱
امور اداري: ۸۸۳۹۸۸۶-۰۲۱
آموزش: تماس با کارشناسان آموزش
دورنگار: ۸۸۳۹۰۸۸۹-۰۲۱
دورنگار دبيرخانه: ۸۸۳۹۰۸۸۶-۰۲۱ داخلي ۲۶۰

تهران، بلوار کشاورز، خيابان وصال شيرازي، كوچه فردانش پلاك ۲

آمار وب سايت

توجه

تمامي حقوق براي پرديس البرز دانشگاه تهران محفوظ است. بازنشر اطلاعات اعم از اخبار صفحات وب سايت با ذکر منبع بدون اشکال است. ارجاع به پايان نامه‌هاي دانشجويي بايد قالب استاندارد علمي انجام شود.